مقالات

واردات از چین، ترخیص، خرید و حمل از چین

واردات و ترخیص از چین

شرکت واسطه خرید کالا از چین

چین، یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران در سالیان گذشته است. اقتصاد چین قدرتمندترین اقتصاد جهان است. به همین دلیل، واردات از چین بیش از هر زمان دیگری برای بازرگانان اهمیت دارد. در این یادداشت به بررسی موارد و نکات مهم برای واردات از چین و دیگر ابزارهای مورد نیاز برای تجارت با این کشور می پردازیم؛ بازرگانی داهی تجارت با بیست سال تجربه ثبت سفارش و ترخیص کالا، یکی از شرکت های پیشرو در حوزه، منبع یابی، خرید کالا از چین، واردات و حمل از چین است. قبلا در خصوص فرآیند واردات و ترخیص ماشین الات از گمرک نیز برایتان مفصل نوشته بودیم. 

به علت مشکلات تحریم ها و سوابق نامناسب فروشندگان چینی و تجربه ناموفق واردات از چین برای برخی، از اعتماد بازرگانان کشورمان به فروشندگان چینی کاسته شده است؛ بازرگانی داهی تجارت، با دو دهه روابط کارآمد، فرآیند صفر تا صد خرید، پرداخت، منبع یابی و حمل از کشورهای چین و آلمان را بر عهده می گیرد. ما به عنوان شرکت واسطه خرید کالا از چین در کنارتان هستیم و کالاهای وارداتی از چین به مقصد بندرعباس و فرودگاه امام خمینی را ترخیص خواهیم کرد.

لیست کالاهای وارداتی از چین

چین، کشور هزار و یک رنگ است. کالاهای بسیاری در چین تولید می شوند که با توجه به تنوع فرهنگی هر کشور، کالاهای خاصی وارد می شوند. ایران نیز بخش قابل توجهی واردات از چین دارد؛ ازجمله کالاهای وارداتی رایج از چین، می توان به کالاهای زیر به عنوان مطرح ترین کالاهای خرید از چین اشاره کرد:

موبایل و لوازم الکترونیکی

لوازم آرایشی و بهداشتی

لوازم جانبی اتوموبیل

مواد اولیه شیمیایی و معدنی

محصولات پلاستیکی

لوازم خانگی

ماشین آلات صنعتی

از جمله رایج ترین کالاهای وارداتی از چین هستند و به عنوان رایج ترین کالاها از چین خرید می شوند.

واردات از چین ترخیص کالا از چین
روی مطلب مورد نظر کلیک کنید

از دیگر خدمات ما بیشتر بخوانید:

حمل هوایی از چین

برای واردات از چین، دو نوع حمل دریایی و حمل هوایی رایج است. حمل کالا از چین به دو روش رایج هوایی و دریایی صورت می پذیرد. اصولا بسته به حساسیت و نوع کالا، خرده بارها و یا بارهای حساس تر تا وزن 500 کیلوگرم به صورت هوایی از چین حمل می شود و در فرودگاه امام خمینی تهران ترخیص می شود. فرآیند حمل هوایی از چین و حمل خرده بار از چین اصولا یک روزه صورت می پذیرد.

حمل دریایی از چین

  دیگر کالاها با وزن بالاتر به صورت دریایی از چین حمل می شوند. حمل دریایی از چین، اصولا بین 30 الی 40 روز زمان می برد. عمده کالاهای وارداتی از چین در گمرک بندرعباس و بوشهر تخلیه می شوند. بسته به ایرانی یا خارجی بودن فورواردر شما، این عدد ممکن است کم یا زیاد شود. به صورت نرمال، حمل دریایی از چین بیش از 40 روز زمان نمی برد؛ اما به واسطه تحریم ها، در صورتی که کشتیرانی شما جمهوری اسلامی باشد، این عدد ممکن است بعضا حتی بالاتر هم محاسبه شود. بازرگانی داهی تجارت فرآیند صفر تا صد ترخیص کالا از چین پروژه های شما را بر عهده می گیرد.الا در گمرک تهران، مثل دیگر گمرکات کشور، بستگی به موارد زیر دارد:

  • نوع و تعرفه کالا
  • وزن و تعداد کالا
  • نرخ بیمه و کرایه
  • هزینه های انبارداری، تخلیه و بارگیری
  • 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده
  • عوارض و معافیت های گمرکی

مراحل واردات از چین

در نگاهی کوتاه، مراحل واردات از چین را می توان در قدم های زیر خلاصه کرد:

منبع یابی و مذاکره با مشتری

دریافت پروفرما

ثبت سفارش کالا

پیگیری تولید کالا

اخذ مجوز تخصیص ارز

حمل کالا از چین

دریافت اسناد حمل

تنظیم اظهارنامه در سامانه گمرک

دریافت کوتاژ – تعیین مسیر

تحویل اسناد مورد نیاز به گمرک

انطباق محصول

صدور پروانه ترخیص

کنترل پایانی و صدور مجوز ترخیص کالا

تعرفه گمرکی واردات از چین

یکی از مهم ترین پرسش های بازرگانان، تعرفه، مالیات و هزینه های واردات از چین است. این سوال چیزی نیست که بتوان به راحتی درباره آن صحبت کرد و بسته به موارد مختلفی دارد. برای مثال تعرفه واردات ساعت، 5 درصد است، این در حالی است که این تعرفه برای برخی پارچه ها تا 32 درصد نیز می باشد. تعرفه و حقوق وارداتی برای واردات از چین، بستگی به نوع کالا دارد. در کنار آن حمل کالا با توجه به وزن آن و روش دریایی یا هوایی، قیمت متفاوتی دارد. با همه این اوصاف، باید از یک مشاور کار درست برای تخمین هزینه های خرید از چین مشاوره بگیرید. یکی از مهم ترین چالش های امروز بازرگانانف هزینه های حمل از چین می باشد که می توان با توجه به ارزش کالا و به صرفه بودن قیمت تمام شده برخی کالاها، این عدد را بر روی هزینه نهایی واردات کالا محاسبه کرد. همچنین در نظر داشته باشید در صورتی که شرکت حمل شما، خارجی باشد، 10 درصد از ارزش پروفرما را به صورت عوارض پرداخت خواهید کرد.

حمل از چین واردات از چین ترخیص کالا از چین
اگه نیاز به مشاوره دارید یا دنبال یه ترخیص کار خوب میگردید

همین حالا از متخصصین ما بپرسید

ترخیص کالا از چین

برای ترخیص کالا از چین، کارت بازرگانی، پروفرما، پکینگ لیست، بارنامه یا همان عدل بندی و گواهی مبدا از مهم ترین موارد برای ترخیص کالا از چین هستند. کالاهایی که با حمل دریایی از چین وارد خاک جمهوری اسلامی می شوند عمدتا از طریق بندرعباس و همچنین کالاهایی که به صورت هوایی از چین حمل می شوند در گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص می شوند. گمرک بوشهر نیز یکی از مقاصد وارداتی از چین است.

هزینه واردات کالا از چین

مهم ترین پرسش تجار از ما، حساب کردن هزینه های واردات کالا از چین است. برای محاسبه هزینه های واردات از چین، ابتدا باید کد تعرفه کالای خود را از فروشنده دریافت کنید، تا کاشرشناسان ما حقوق ورودی گمرکی آن را محاسبه کنند. هزینه ثبت سفارش، حمل، پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و همچنین هزینه های بندری از مهم ترین هزینه های واردات از چین هستند که تا کد تعرفه، وزن و ارزش کالا مشخص نباشد، نمی توان هزینه های وارداتی از چین را پیش بینی کرد. به همین روال لطفا این اطلاهات را تهیه کرده و برای مشاوره واردات از چین با مشاورین و متخصصین بازرگانی داهی تجارت در ارتباط باشید.

شرکت واسطه خرید کالا از چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *