سایر خدمات داهی‌تجارت, مقالات

شرایط،مدارک لازم و مراحل دریافت کارت بازرگانی

کارت بازرگانی چیست؟

برای تجارت بین الملل و فعالیت در حوزه صادرات و واردات، به موجب ماده 2 قانون صادرات و واردات ایران، هر بازرگان حقیقی یا شخص حقوقی نیازمند آن است تا از اتاق بازرگانی، کارت بازرگانی دریافت کند. به نوعی اخذ کارت بازرگانی، مجوز انجام واردات و صادرات کالا در گمرکات ایران می باشد. اعتبار کارت بازرگانی طبق قوانین جدید، یکسال پس از صدور می باشد؛ مگر آنکه دارنده کارت تولید کننده بوده و شرایط مورد نیاز برای تمدید کارت بازرگانی بین 1 تا 5 سال را داشته باشد.

مشاوره اخذ کارت بازرگانی:

مشاوره دریافت کارت بازرگانی فوری

اخذ کارت بازرگانی در تهران و دیگر استان ها

بازرگانی داهی تجارت با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه تجاری و خدمات بازرگانی، امکان ارائه خدمات جهت تمدید و صدور کارت بازرگانی مجموعه شما را دارد. ما به صورت اختصاصی فرآیند دریافت کارت بازرگانی شما در تمام کشور را انجام می دهیم.

همین الان می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و در رابطه با شرایط دریافت کارت بازرگانی، مشاوره بگیرید.

روی مطلب مورد نظر کلیک کنید

از دیگر خدمات ما بیشتر بخوانید:

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت بازرگانی چیست؟

  مدارک مورد نیاز جهت شخص حقیقی: حداقل 23 سال تمام اصل گواهی عدم سو پیشینه با اعتبار 6 ماهه اصل و کپی کارت ملی اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر سه قطعه عکس 6*4 اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد + (امضای متقاضی و اصل گواهی پلمپ) پرداخت هزینه ها در سامانه اجاره نامه ملک با کد رهگیری برای ارائه اسناد مربوط به ملک می توانید یکی از موارد زیر را نیز ارائه دهید: اصل و کپی سند شش دانگ به نام متقاضی و آدرس دفتر کار اصل و کپی اجاره نامه محضری به نام متقاضی به آدرس دفتر کار اصل و کپی سند به نام غیر و همچنین اجاره نامه عادی به نام متقاضی برای محل کار، با امضای دو شاهد ذیل آن

مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

روزنامه رسمی همراه با آخرین تغییرات کارت ملی مدیرعامل شرکت گواهی عدم سوپیشینه با اعتبار 6 ماه اظهارنامه ثبت نام دفاتر بازرگانی ارائه اسناد مربوط به محل و دفتر کار کد اقتصادی  

 تمدید کارت بازرگانی – اتاق بازرگانی تهران

موارد تمدید کارت بازرگانی نیز در ادامه روال فوق الذکر می باشد. مراحل اخذ کارت بازرگانی (صدور کارت بازرگانی) شامل موارد زیر است؛ سامانه صدور کارت بازرگانی، یکی از سخت ترین سامانه های اخذ مجوز و صدور کارت است. توصیه می کنیم با مشاورین ما تماس بگیرید و از راهنمایی متخصصین ما بهره مند شوید.   ثبت اطلاعات و فیلد های هویتی سامانه شامل اطلاعات شناسنامه، کارت ملی و سوپیشینه چاپ فرم های مربوطه و مراجعه به سازمان تکمیل اطلاعات پرونده، اسکن پرونده و آپلود فایل ها ثبت و ارسال الکترونیکی بررسی غیرحضوری پرونده نحوه عضویت در اتاق بازرگانی تهران برای عضویت در اتاق بازرگانی تهران، یا اتاق بازرگانی هر استان دیگری، با دریافت کارت بازرگانی از اتاق آن استان به عضویت آن اتاق در می آییم.  

انواع کارت بازرگانی

 کارت بازرگانی شامل انواع مختلفی چون کارت بازرگانی تجاری، خدمات، تولیدی و صنعتی و کارت بازرگانی موردی می باشد. در ادامه به معرفی برخی از این کارت بازرگانی ها می پردازیم.

شرایط-دریافت-کارت-بازرگانی-مدارک-لازم-اخذ-کارت-بازرگانی
  1. کارت بازرگانی تجاری: کارت بازرگانی تجاری، کارت بازرگانی رایج برای واردات و صادرات کالا بر اسان قانون گمرک ایران می باشد.  
  2. کارت بازرگانی موردی: اخذ کارت بازرگانی برای شرکت ها نیز یکی از موارد اجرایی توسط بازرگانی داهی تجارت می باشد. در مواردی خاص، که بازرگان تنها قصد یکبار ترخیص کالای خود را دارد و یا برای تولیدکنندگانی که برای یکبار تنها قصد دستگاه های تولیدی خود را دارند، می توان کارت بازرگانی موردی صادر کرد که پس از یک بازه زمانی مشخص، منقضی می شود.
  3. کارت بازرگانی خدماتی: این کارت کمتر نسبت به دیگر کارت ها رایج است؛ ولی مورد استفاده بازرگانان در حوزه ارائه خدمات صادر می شود.  
  4. کارت بازرگانی تولیدی و صنعتی: این کارت بازرگانی برای تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد و مزایایی را در خصوص واردات کالاها برای صاحبان آن به ارمغان می آورد.  
روی مطلب مورد نظر کلیک کنید

از دیگر خدمات ما بیشتر بخوانید:

کاربرد کارت بازرگانی چیست؟

برای بسیاری از افراد، موارد مورد استفاده کارت بازرگانی سوال است؛ از جمله کاربرد های کارت بازرگانی می توان به موارد زیر نام برد:

ثبت سفارش کالا الزامی برای حق العمل کاران

استفاده جهت صادرات کالا

استفاده جهت ترخیص کالا

موارد معافیت از کارت بازرگانی کدام است؟

در برخی موارد، استفاده از کارت بازرگانی برای واردات کالا نیاز نمی باشد. از جمله این موارد می توان به موارد زیر اجازه کرد: پیله وران (خرده فروشی) مواردی که طبق قانون کالای تجاری محسوب نمی شود تعاونی های مرزنشینان کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور با داشتن کارنامه شغلی از وزارت مربوطه. ملوانان ایرانی شاغل در شناورهایی که بین سواحل ایران و دیگر کشورها در تردد هستند.  

همین الان می توانید با مشاورین ما درخصوص اخذ کارت بازرگانی تماس بگیرید.

0911-158-7248

شرایط عضویت در اتاق بازرگانی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *