مقالات

پته گمرکی چیست؟

پته ی گمرکی یکی از روش های رایج ترخیص کالا برای کالاهای تجاری و غیرتجاری با ارزش زیر 1000 دلار است. پته گمرکی  بدون سفارش و اظهار کالا صورت می پذیرد. این کالاها از نظر تعداد و ارزش کم هستند و جزء کالا های تجاری محسوب شود و برای استفاده در کارخانه ها و موسسات حقیقی وارد کشور شود می توان به عنوان پته ترخیص شود.

پته گمرکی روش سریع ترخیص کالاست. پس از صدور قبض انبار و اقدامات لازم برای صدور مجوز پته که عموما به صورت دستی صورت می پذیرد، کالا در کمتر از چند ساعت از گمرک ترخیص می شود. پته گمرکی به دو بخش پته مسافری و تجاری تقسیم می شود.

برای پته ی گمرکی نیازی به ثبت سفارش و کارت بازرگانی نیست.

از انواع کالاهایی  که برای مصرف و سمپل کارخانجات وارد کشورمان می شود و از نظر قیمت و تعداد جنبه ی تجاری ندارد با تشخیص گمرک ایران مجوز ترخیص آن کالا صادر می شود و این نوع کالا ها، کالا ی غیر تجاری محسوب می شود و برای ترخیص آن نیازی به اظهارنامه گمرکی و کارت بازرگانی نیست.

برای کالا های وارداتی با ارزش کم تر از 1000 دلار برای مردم عادی با شرط ممنوع نبودن و تجاری نبودن امکان  با  بدون کارت بازرگانی وجود دارد

 برای شرکت های تولیدی و دانش بنیان پته گمرکی  تا سقف 2000 دلار و بدون احتساب کارت بازرگانی در نظر گرفته شده است. 

برای ترخیص قطعات یدکی ماشین آلات، معاونین فنی نیز تا سقف 20000 دلار بدون نیاز به ثبت سفارش کالا می توانند به ترخیص کالا با پته ی مسافری و تجاری اقدام کنند.

ما به عنوان شرکت فعال در حوزه ترخیص کالا در ایران فعالیت می کنیم.

پته گمرکی چیست

آیا پته گمرکی نیاز به ثبت سفارش دارد؟

 

برای پته ی گمرکی نیازی به کارت بازرگانی، ثبت سفارش کالا و تنظیم اظهارنامه نداریم. در غیر حالت پته در دیگر روش های گمرکی،  نیاز به برگه ی سبز، اظهارنامه گمرکی و کارت بازرگانی داریم.

پته گمرکی
اگه نیاز به مشاوره دارید یا دنبال یه ترخیص کار خوب میگردید

همین حالا از متخصصین ما بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *