مقالات

معرفی انواع کانتینر و بهترین کانتینر برای حمل بین الملل

طول و ابعاد کانتینر 20 فوت و 40 فوت
مشخصات کانتینر انواع کانتینر طول و عرض کانتینر 20 فوت و 40 فوت

انواع کانتینر در حمل بین الملل

اگر در حوزه صادرات و واردات فعالیت کرده اید، احتمالا انتخاب یک کانتینر مناسب و مشاوره در خصوص انتخاب آن، یکی از مهم ترین دغدغه های شما بوده است؛ چرا که با توجه به افزایش زیاد قیمت حمل و نقل بین المللی در سال گذشته، بسته بندی مناسب و انتخاب یک کانتینر اصولی، به شدت در هزینه های تمام شده شما و ارائه یک قیمت رقابتی در مارکت هدف موثر است. برای مثال شما با تاریخ امروز، برای صادرات 24 تن میوه به تاشکند ازبکستان، باید چیزی در حدود 5 الی 7 هزار دلار کرایه پرداخت کنید. برای مثال در صورتی که این مسافت را با کانتینرهای 20 فوت و به صورت ترانشیپ ارسال کنید هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. انتخاب درست روش حمل می تواند موجب شود که شما تا حدود 2 هزار دلار هزینه کمتری برای این مسافت پرداخت کنید. مشاورین ما در کنار شما هستند تا درست ترین انتخاب را داشته باشید. این موارد در خصوص حمل از چین به صورت دریایی نیز صدق می کند. بازرگانی داهی تجارت با 20 سال تجربه ترخیص کالا در فرآیند صفر تا صد وادرات و صادرات در کنار شماست. 

به طور کلی می توان ابعاد کانتینر را در انواع 10، 20، 30 و 40 فوت خلاصه کرد. اما رایج ترین انواع کانتینر در ایران 20 فوت و پس از آن کانتینر های 40 فوت هستند.

انواع کانتینر طول کانتینر چند متر است

ابعاد کانتینر 20 فوت

کانتینر 20 فوت، یکی از رایج ترین کانتینرها در لاین های دریایی و زمینی است. ابعاد کانتینر 20 فوت  شامل عرض 2.5 در طول 6 و ارتفاع 2.60 می باشد. ابعاد استاندارد و روتین این نوع کانتینر موجب شده که در بسیاری از حمل و نقل های بین المللی رایج باشد.

ابعاد کانتینر 40 فوت

کانتینر 40 فوت، از نظر طول با کانتینر 20 فوت متفاوت است. ابعاد کانتینر 40 فوت 2.5 در طول 12 متر و ارتفاع 2.60 متر می باشد. برخی از بازرگانان به دلیل به صرفه تر بودن هزینه کانتینرهای 40 فوت و تفاوت قیمت نزدیک تر با کانتینر 20 فوت، از این کانتینر به صورت گروپاژ و شراکتی استفاده می کنند تا هزینه های کمتری دریافت کنند.

طول و عرض کانیتنر مشخصات کانتینر 20 فوت
روی مطلب مورد نظر کلیک کنید

از دیگر خدمات ما بیشتر بخوانید:

کانتینر 40 فوت HC (Highcube)

کاربرد کانتینرهای Highcube کمتر می باشد، این کانتینر شامل ارتفاع بیشتری است و برای کالاهایی که نیاز به بارگیری بیشتر و ارتفاع بیشتری دارند استفاده می شود. ابعاد کانتینر 40 فوت Highcube   شامل 2.5 در 12 متر با ارتفاع 2.90 می باشد.

کانتینر اوپن تاپ open top کانتینر فلاتراک

کاربرد و تنوع انواع کانتینر

خارج از حالت بالا که به بررسی اساسی ترین کانتینرها در حمل و نقل بین الملل پرداختیم، در ادامه کاربرد های مختلف کانتینرها را بررسی می کنیم:

کانتینرهای یخچالی

کانتینر خشک

کانتینر اوپن تاپ (برای کالاهایی که ارتفاع زیادی دارند و از سقف بیرون می زنند).

کانتینرهای پهلو باز (از جهات پهلو باز شده و قابلیت بارگیری آسان تر را دارد).

کانتینرهای تهویه دار

کانتینر تاشو

کانتینر فلتراک یا مسطح (مناسب برای حمل، واردت و ترخیص ماشین آلات)

کانتینرهای مخزن دار

انواع کانتینر در حمل و نقل کانتینر اوپن تاپ
اگه نیاز به مشاوره دارید یا دنبال یه ترخیص کار خوب میگردید

همین حالا از متخصصین ما بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *