سایر خدمات داهی‌تجارت

صادرات به عراق، مشاوره بازرگانی و ترخیص صادراتی

صادرات به عراق
مشاوره بازرگانی

صادرات و واردات از عراق

صادرات، یکی از مهم ترین مباحث برای اقتصاد هر کشوری است و موجب ارزآوری و تقویت بدنه اقتصاد یک کشور می شود؛ به همین دلیل سالهاست که صادرات در ایران مورد توجه بازرگانان قرار گرفته است. کشور عراق، اولین پارتنر تجاری بزرگ ایران در منطقه است؛ صادرات به عراق و صادرات به کردستان عراق، بخش وسیعی از صادرات و حجم تجاری ایران را پوشش می دهد؛ با توجه به پوشش بالای محصولات صادراتی ایران به عراق و کردستان، محصولات ایرانی مورد توجه بازارهای کشور عراق و اقلیم کردستان می باشند. صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی، دو حوزه مهم تجاری بین ایران و عراق است.

از متخصصین ما بپرسید

صادرات به عراق و صادرات به اقلیم کردستان

چند نکته از صادرات به عراق و اقلیم کردستان عراق

عراق طولانی ترین مرز را در غرب ایران با کشورمان دارد؛ بیش از 27 درصد از بازار وارداتی هفت ماه ابتدایی سال گذشته این کشور را کالاهای صادراتی ایران به عراق تشکیل داده اند. این در حالی است که عراق پذیرای صادرات 90 میلیارد دلار کالا از کشورهای مختلف دنیاست. این در حالی است که 25 درصد چین و همچنین در حدود 26 درصد  سهم صادرات به عراق را کشورهای چین و ترکیه در اختیار گرفته اند؛ این به آن معناست که بیش از 75 درصد کالاهای صادراتی به عراق، توسط سه کشور تامین می شود. مقایسه صادرات ایران به عراق، بدون در نظر گرفتن کرونا در سال 99 نسبت به سال گذشته آن با رشدی حدودا 26 درصدی در حوزه وزنی رو به رو بوده است. به نقل از ایرنا 11 میلیارد دلار ارزش کالای  صادراتی توسط ایران به عراق در پنج سال گذشته می باشد. 

روی مطلب مورد نظر کلیک کنید

از دیگر خدمات ما بیشتر بخوانید:

مشاوره بازرگانی صادرات به عراق و اقلیم کردستان

از مهم ترین گمرکات صادراتی به عراق، می توان به گمرکات خسروی، باشماق، مهران، غرب تهران، کرمانشاه و پیرانشهر اشاره کرد. همچنین میزان تولید ناخالص داخلی GDP عراق، معادل 234 میلیارد دلار برآورد شده است. نرخ تورم در این کشور چون دیگر کشور های منطقه، زیر 5 درصد و معادل یک درصد اعلام شده است. مهم ترین محصولات صادراتی عراق به دیگر کشورهای جهان شامل نفت، خرما، پنبه، گندم، جو، کود شیمیایی و چرم می شود.

صادرات به عراق مشاوره صادرات به عراق

لیست کالاهای صادراتی به عراق

به صورت کلی صادرات ایران به عراق در چهار دسته تقسیم بندی می شود:

مواد غذایی

محصولات کشاورزی

وسایل خانگی

مصالح ساختمانی

از جمله کالاهای صادراتی به عراق و اقلیم کردستان می توان به محصولات کشاوری  و میوه مثل سیب زمینی، پیاز، خیار، گوجه فرنگی، پرتقال، هندوانه و سبزیجات نام برد. همچنین خشکبار، زعفران، عسل، کیوی، زرشک و از دیگر کالاهای صادراتی می باشد.

شرکت صادرات به عراق

بازرگانی داهی تجارت، با دو دهه تجربه در حوزه صادرات، واردات و ترخیص کالا، تجربه منبع یابی برای صادرات کالای شما به بازارهای عراق و صادرات به اقلیم کردستان

عراق را دارد. شما می توانید با اخذ مشاوره بازرگانی از متخصصین ما برای صادرات به بازارهای عراق و همچنین انعقاد قرارداد، فرآیند صفر تا صد صادرات کالای خود به عراق را به بازرگانی داهی تجارت بسپارید.

ترخیص صادراتی از گمرک باشماق، گمرک مهران، پرویز خان و خسروی قصر شیرین

بازرگانی داهی تجارت فرآیند ترخیص صادراتی کالاهای شما از گمرک باشماق مریوان، گمرک پرویزخان قصر شیرین، گمرک مهران ایلام و گمرک خسروی را بر عهده می گیرد. 

روی مطلب مورد نظر کلیک کنید

از دیگر خدمات ما بیشتر بخوانید:

مراحل صادرات به عراق

تحقیقات بازار و شناخت آن

دارا بودن استاندارد های معتبر و مورد تایید اروپا

تعیین قیمت صادراتی و رقابتی با توجه به کمیسیون کشور مقصد

صدور پیش فاکتور

بسته بندی و پکینگ

گواهی بازرسی کالا

صدور فاکتور و گواهی مبدا

عقد قراراد حمل و بیمه

اظهار کالا به گمرک

ترخیص صادراتی

ارسال کالا

شرکت صادرات به عراق کانال صادراتی به عراق

موقعیت جغرافیایی عراق

شهرهای مهم صادراتی به عراق شامل بغداد، موصل، سلیمانیه، بصره و اربیل می باشد. این کشور بیش از 40 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 65 درصد آن را جمعیت شهری تشکیل می دهد؛ عراق از یک حکومت فدرال تشکیل می شود که حکومت مرکزی و متمرکز آن در بغداد و از حکومت محلی اقلیم کردستان تشکیل می شود.

نداشتن شناخت از بازار، آفت اصلی شکست صادرات به عراق

یکی از بدترین اتفاقات ناخوشایندی که می تواند برای صادرکنندگان رخ دهد، مرجوع شدن کالای صادراتی است؛ نمونه آن را می توان در صادرات ناموفق گوجه به عراق در آبان ماه سال گذشته اشاره کرد که حجم قابل توجه ای کالای صادراتی را تحت الشعاع قرار داد. عدم توجه به تقاضا و تحقیقات بازار می تواند از عوامل کلیدی این دست اتفاقات باشد؛ برای مثال خواب بالای کامیون در گمرک و عرضه زیاد کالاهای فاسد شدنی، موجب از بین رفتن و ضرر و زیان بالای صادرکنندگان آن شد.

لیست کالاهای صادراتی به عراق صادرکننده به عراق

ترخیص کالای صادراتی به عراق

صادرات هرگونه کالا با صرف برچسب توضیحات فارسی به خاک عراق ممنوع است. طبق توافقات صورت گرفته فی ما بین سازمان تجارت ایران و سازمان استاندارد عراق، صدور و ترخیص هرگونه کالایی بدون برچسب عربی و انگلیسی به خاک کشور عراق ممنوع است. در صورتی که تاجری بدون مشاوره بازرگانی و بدون توجه به چنین موضوع مهمی، این اشتباه را انجام داده و کالا را به خاک عراق صادر کند؛ چنین کالایی توسط گمرکات عراق مرجوع خواهد شد و موجب ضرر و زیان به صادرکننده می شود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *